Tuesday, November 30, 2010

Bila kita sayang orang tu...

Bila kita syg org tu
Kita tnggu dia lame pn x per
Tp bila dia tnggu kita???dia mrh2
Ati kata ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu


Bila kita syg org tu
Kita x tdo pn x pe lyn dia yg tengah bsn,
Tp bila kita bosan Ada dia lyn kita?
Ati kata x pe dia busy kot                                                  


Bila kita syg org tu
Kita gdh ngan dia, kita diam je
Tp dia heboh 1 dnia
Ati kate x pe, dia tension tuu


Bila kita syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org lenn atau matikan
Bila jd cm2, x pe
Ati kata, x pe, lyn je, kwn dia, kwn kita gak


Bila kita syg org tu
Kita bercerita dgn dia,crita ngan
tunggul lg baik
Tp bila dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite kena ingt…klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…


Bila kita syg org tu
Kita n dia lpr
Tp kita bg sume roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalh ati dia, sian dia….


Bila kita syg org tu
Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia srh jugak kiter
lyn dia bila dia bsn
Adil ker? Ati kata, ala bukan selalu pun..


Bila kita syg org tu
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp bila kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan  
hari kesakitan kita,
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak
berkepit ngan kita 24 jam


Bila kita syg org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp ngaban
Ati kata x per, dia mmg cm2 kene lah trima..


Bila kita syg org tu
Kita syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kiter berdpn dgn maut,
Wlpn kita skt,dia kata kat kita,sakit
biasa2 jer, jgn nk mngrt
Ati kata, cmnelah dia bila kita x de,
msti dia hepi


Bila kita syg org tu
Kita x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????


Bila kita syg org tu
Kitar snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia
Tp adkh dia tahu pngrbanan kiter??
Ati kata, x pe, janji dia bhgia




NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT

Dan……
Bila kita dh tngglkn dia selama2nya
Dia dtg ziarah pusara kita
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kita
Dia mintak maaf sebab pernah bt kita tnggu dia
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kita
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kita
Dia mintak maaf sebab pernah x dgrluahan ati kita
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter klprn sbb dia
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kita
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukn skt kita
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri
Dia mintak maaf sebab x prnh tngk pnderitaan kita






p/s : to A ; Sy salah..sy mntk maaf...maafkn sy awk.

No comments:

Post a Comment